Moodle לאן?!

הערב ראיתי שמר Moodle, מר מרטין דוגיאמאס פירסם מצגת שהוא הציג בכנס בפברואר (לפני חודש).

לצערי לא מצאתי הקלטה של ההרצאה שלו אבל מהמצגת עצמה למדתי הרבה על דרכי החשיבה של האיש (והאגדה) ואשמח
(אם תרשו לי) לשתף מהרהורי..

ראשית, מרטין מציין שלפי דעתו 80% מהמרצים/המורים משתמשים רק ב-20% מהתכונות הקיימות במערכת. זה נשמע מדכא אבל בכל זאת יש כאן שיפור מהותי מהערכת המצב שהוא הציג בכנס בקנדה ביולי 2011 

במילים פשוטות  מה שהוא אומר זה, שלמרות העושר הרב של הכלים והמחשבה הפדגוגית המעמיקה מאחורי רכיבי הפעילויות הרבות, עדיין הוא מאמין שעל פי רוב משתמשים במעט מאד מהיכולות.

הוא שואל מדוע זה המצב? והופתעתי מההשערה שהוא מציע: "The tools can be much better"
אומר את זה אדם שרוב פועלו בשנים האחרונות הינו להוביל קהילה גדולה של אנשי חינוך ופיתוח תוכנה ביצירה ופיתוח של כלי למידה בהשראת תאוריה חינוכית פעילה ושיתופית. זה מרענן ומעורר אופטימיות – ומהמקום הזה אפשר רק להתקדם למקומות טובים יותר.

בנוסף מציין מרטין שעוד לא למדנו מספיק על תוצאות הלמידה באמצעות ה-Moodle.

זה מעניין, כי גם אני, בתפקידי במכון מופת עם המכללות האקדמיות להכשרת עובדי הוראה בישראל, מצאתי כי ישנם שלבים בהטמעת ה-Moodle שהם חוזרים על עצמם.

1. שלב ראשון – התמודדות טכנולוגית עם כלי חדש

2 . שלב שני – אימוץ הכלי וחתירה לשימוש משמעותי ביכולות שלו

3. שלב שלישי – רפלקציה – האם אכן מתרחש למידה טובה יותר? האם יש דרך לעשות זאת אחרת?

השלב האחרון הוא בדיוק הנקודה שמרטין העלה. אכן אנו בשלב שבו ניתן להשקיע ולהעמיק בהערכת התהליכים שאנו מקדמים, ובעקבות התובנות שלנו לאפיין את המשך הפעילות של הלמידה המקוונת.

לסיום, אספר לכם שכשהגעתי לשקף מספר 30 במצגת התמלאתי ברגע של גאווה לאומית כאשר קלטתי איזו שפה מתוך ה-100 הקיימים במערכת בחר מרטין להדגים כשהוא רצה להציג את המשך הפעילות בנושא התרגום!

ובנימה אופטימית זו אאחל לכולנו תבונה וביקורות עצמית בריאה בהגשמת חזון חינוכי בעזרת כלים טכנולוגיים. 🙂

<span dir=rtl>2תגובות ל‘Moodle לאן?!’</span>

  1. אני לא יודע אם זה שלא משתמשים בכל טווח היכולות הוא בעצם בעיה. בניגוד לטכנולוגיות מצילות חיים בוא נאמר יכולות של מכשיר אולטראסאונד (שגם שם נראה לי שהניצולת נמוכה) בטכנולוגיה כמו של מודל זה ש20% ישתמשו בצורה מורכבת יותר זה מה שחשוב. יש איזה עקרון ערכי שמוסתר והוא של יעילות או מיצוי. כמובן שהיה טוב אם אנשים היו מגיעים רחוק יותר ביכולת שלהם להנות מיתרונות הטכנולוגיה אבל אני מניח שכדי שהשתמש ב 100% מהיכולות יש עלות נסתרת שהרבה אנשים לא רוצים שלם אותה

    אהבתי

    1. הי!
      מסכימה שבאמת אין סיבה ש – 100% מהמשתמים ימצו את יכולות הטכנולוגיה עד הטיפה האחרונה. אבל נדמה לי שהדיון סביב הניצול של כלי מוודל מתייחס ראשית לאחוז הבהחלט נמוך של שימוש במאפיינים המורכבים שהיא מציעה וגם לעובדה שזה מאיר בזרקור את כל תפיסת העולם של הטכנולוגיה לשירות הלמידה הקונסטרוקיביסטית. בעיני הדיון הוא הרבה מעבר לכלים עצמם וצריך לדון באיזה צורך הכלים משרתים והאם אנחנו באמת זקוקים/מעוניינים במה שהם מתיימרים לספק לנו..

      אהבתי

אשמח לתגובה!

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.