ותודה למשתלמי שהביאוני עד הלום…

רשומה רגילה

בשבועות האחרונים אני בסבב מפגשים "אחרונים" בהשתלמויות השונות.

המפגש האחרון של השתלמות הוא תמיד מפגש משמח.. גם אם ההשתלמות הייתה מוצלחת בצורה יוצאת מן הכלל.. עדיין הסיום מלווה בתחושת שחרור!

מה קורה במפגש האחרון?

בעיקרון, זה מפגש רגיל. אפילו מתרחשת בה למידה.. ! בדרך כלל יש התייחסויות לעבודות הסיכום, יש מענה לשאלות ובעיקר בעיקר אני אוהבת לסכם את כל מה שלמדנו במהלך החודשים האחרונים, לעשות סדר וארגון בתהליך שעברנו .

יש לי קולגה חכמה מאד בשם יעל מלמד ממרכז פסגה רחובות. היא עוסקת בתחום מעניין בשם פסיכו-דידקטיקה שזוהי תפיסה הרואה בתהליך ההוראה והלמידה כתהליך אנושי אשר במהלכו מתקיימים חיבורים רגשיים, נפשיים ופסיכולוגיים בין המורה והתלמיד וחומר הלימוד. היא הסבירה לי שחשוב מאד לסיים השתלמות בצורה מסודרת. לתת למשתלמים זמן וספייס להביע את עצמם, לסכם את התהליך שהם עברו וגם להודות לי (!) המרצה.

מאז אני באמת מקפידה לתת מספיק זמן במפגש האחרון כדי לבצע סגירה מסודרת ולא לחטוף 5 דקות בסוף המפגש.

אני נותנת זמן למשתלמים לדבר וזה מעניין מאד לשמוע מה הם אומרים. אני לומדת הרבה מהתגובות, ואלה מזכירות לי כל פעם מחדש מדוע אני עוסקת בתחום הזה. וכמובן, It goes without saying שאני ממשיכה להתאים את עצמי ודרכי ההוראה שלי בהתאם למשובים שאני מקבלת.

במפגש האחרון שקיימתי לפני כמה ימים הכינו המשתלמים המקסימים בראשון לציון לוח שיתופי דיגיטלי.אולפן משודרג - ראשון לציון (שם הכלי Linoit)

(לחצו על התמונה כדי לצפות בלוח ה"חי")

 קראתי והתרגשתי ואז הבנתי שבעצם גם אני למדתי הרבה מאד מהם, ואומנם התרגלתי לשמוע שמודים לי אבל גם לי יש הרבה על  מה להודות למשתלמים.

לא הכנתי לוח דיגיטלי  אבל ברשותכם אנצל את הבמה להודות לכל אחד ואחד מהמשתלמים שלי  (לא רק אלה בראשל"צ.. :-))

  1. תודה לכם המשתלמים, בזכותכם למדתי שאין מה להשוות בין מה שאני מלמדת אתכם בהשתלמות לבין מה שיקרה ברגע שאתם מיישמים את זה בכיתה.
  2. אני מודה לכם שהייתם פתוחים לשמוע רעיונות מ"מומחה" שמכירה את תחומה אבל לא מספיק מכירה את עולמכם.
  3. אני מודה לכם על אורך רוח, ועל האמונה שאתם מגלים בי גם במפגשים פחות ברורים וכשדברים לא יוצאים בדיוק כמו שהבטחתי.
  4. אני מודה לכם על הליכה משותפת לעבר יעד וחזון לא ברור עם הומור, שיתוף פעולה ותעוזה.
  5. אני מודה לכם שבזכותכם אני לומדת, נהיית מקצועית יותר כשאני מעבירה את הידע הלאה ונתרמת רבות ממה שלמדתי מכם.
  6. תודה על שהות משותפת נעימה, על אווירה טובה, על אכפתיות ופרגון.

 תודה, תודה, תודה!!!

אשמח לתגובה!

