Moodle Vs Edx טבלת השוואה

רשומה רגילה

כבר 15 שנים ש- Moodle הוא המלך הבלתי מעורער של הלמידה המקוונת בישראל, וכידוע לכולנו פלטפורמת edX נכנסה לפני מעט יותר משנה לחיינו כרוח סערה.

יוצא לי לנהל הרבה שיחות על ההבדלים בין 2 הפלטפורמות.. הרי זה LMS וזה LMS ,זה קוד פתוח וזה קוד פתוח.. ואכן ישנם מרכיבים שבהם הם מאד דומים, אבל… במהות הם גם מאד שונים.

לי זה נורא פשוט, ה-Moodle נוצרה כדי לקדם למידה שיתופית, קונסטרוקטיביסטית וקונסטרוקציוניסטית, ה- Edx פותח כדי לזמן הזדמנויות ללמידה עצמית לכל אדם בכל מקום. מטרות שונות לגמרי שהשפיעו על עיצוב הפלטפורמות וכיוצא מזה על האופי שלהם. הרי לא אני זו שאמרתי “We shape our tools and thereafter our tools shape us”' אנחנו מעצבים את הכלים שלנו ולאחר מכן הם מעצבים אותנו (מרשל מקלוהן כבר לפני 50 שנה). 2 הפלטפורמות עוצבו כדי לקדם מטרות שונות ואי לכך מתאימים ללמידה מקוונת מסוגים שונים; Moodle  כמערכת ניהול למידה אירגונית ו-edX כפלטפורמה ל-MOOC

לקראת הכנס שאנחנו מקיימים במכון מופת בשבוע הבא "האודיסאה של ה-Moodle, מסע של 15 שנה" ערכתי טבלת השוואה. מקווה שהיא מדויקת ושגם לכם זה יעשה סדר 🙂

 

MOODLE

edX

שנת הקמה 2002 edX 2012; Open-edX 2014
רישיון קוד פתוח קוד פתוח
חזון לספק תשתית ללמידה שיתופית, קונסטרוקטיביסטית וקונסטרוקציוניסטית למערכת ההשכלה גבוהה הנגשת השכלה גבוהה לכל אדם בכל מקום
מוטו חינוכי למידה באמצעות עשייה כל אחד יכול לרכוש השכלה גבוהה
פדגוגיה למידה שיתופית, קונסטרוקטיביסטית וקונסטרוקציוניסטית

למידה עצמית, היברידית, כיתה הפוכה (flipped classroom), קידום ההוראה והלמידה באמצעות ניתוח נתונים מאסיבי

 

ניהול למידה

כל מרצה יכול לבנות את תהליך הלמידה וניהול הידע בהתאם לצורך הייחודי שלו ובהתאמה מלאה לקהל היעד שהוא פונה אליו. יש פורמטים שונים של מבנה קורס וכן מגוון עשיר של כלי למידה שניתנים לשילוב בתהליך הקורס

קורסי edX מורכבים מיחידות לימוד שבועיות. כל רצף למידה מורכב מקטעי וידאו קצרים ומתרגילי למידה שבהם התלמידים יכולים לתרגל באופן מידי את המושגים המופיעים בסרטונים. הקורסים כוללים לעתים קרובות פורום שבו התלמידים יכולים לשתף ולהעלות שאלות והערות זה לזה ולעוזרי ההוראה
כלים

המערכת כוללת מגוון כלים ופעילויות: משימות, דיונים, שאלונים, פורומים, מילונים, חידונים, מבחנים מסוגים שונים, מטלות, צ'טים, משחקים, יומנים, בלוגים ועוד כלים רבים ומגוונים. לדוגמה:

  • אגרון מונחים – מאפשר ללומדים ליצור ולתחזק רשימה של הגדרות, בדומה למילון
  • פורום – קיימים כמה סוגי פורומים, הנותנים מענה לצרכים פדגוגיים שונים
  • בלוג – כתיבה אישית, כתיבה שיתופית, פרסום, שיתוף, הערכה
  • ויקי – מאפשר למשתתפים לעבוד יחדיו על עמודי רשת כדי להוסיף לתוכן שלהם, להרחיבו ולשנותו
  • בוחן – מאפשר תכנון ועריכת בחנים המורכבים משאלות אמריקאיות ומשאלות הדורשות תשובות קצרות
  • שיעור – למידה אישית בקצב אישי
  • מטלה – יש כמה סוגי מטלות המאפשרים ללומד להגיש עבודה בקובץ או בקבצים אחדים

* כלי הערכת עמיתים

  • וידאו אינטראקטיבי, הרצאות עם כתוביות
  • חומרי לימוד – ספרים, הערות, גיליונות לרמות, וכו'
  • מבחן מקוון עם סוגים שונים של שאלות
  • מעבדה וירטואלית עם ממשק אינטראקטיבי עבור המשתמש, כדי לאפשר פעילות סימולציה
  • לוח שנה מבוסס לוח זמנים
  • תמיכה רב-לשונית
  • פורום דיונים
  • ויקי – מאפשר ללומדים לערוך שינויים ולהפיק מסמך שיתופי
  • דוחות התקדמות וסוגים נוספים של ניתוח למידה
  • סוגים שונים של כלי הערכה למשימות שהוגשו
הרחבות ואינטגרציה LTI, אינטגרציה עם מערכות נוספות כמו Google Apps, 365 Xblocks, LTI אינטגרציה עם מערכות נוספות כמו Google Apps, 365
engagement מטרת ה-Moodle היא לעורר engagement. כלי למידה שמזמנים למידה שיתופית פעילה edX שואף לקדם לומד עצמאי האחראי ללמידה שלו
ייעוד והתאמה ללמידה מרחוק ה-Moodle מתאים לניהול למידה פנים-ארגונית. מערכת ניהול הלמידה שלו וההסתנכרנות שלו עם מערכות ניהול הופך אותו לכלי העיקרי בעולם לניהול למידה מקוונת באקדמיה, במוסדות חינוך, ובמקרים מסוימים ועם התאמות ייעודיות – בארגונים עסקיים. אמנם נעשו ניסיונות להשתמש ב-Moodle לנהל MOOC, אך אין ספק שה-edX, עם הכלים שפותחו לשם כך, מתאים הרבה יותר edX נבנה כדי לקדם למידה ב-MOOCs. מערכת התזכורים, הקורסים המובנים, כלי הווידאו – כולם פותחו במטרה לאפשר עד כמה שניתן למידה עצמית מרחוק. המערכת אינה מתאימה לניהול למידה ארגונית, וזה אינו ייעודה. Open edX (גרסת הקוד פתוח) הביא לעולם האפשרות להקים פלטפורמה מקומית לנהל MOOCs, בלא צורך לעמוד בקריטריונים של הפלטפורמות העולמיות כגון Courera ו-edX. ואכן אנו   רואיםinstances  של Open edX במדינות שונות בעולם – ממדינות ערב ועד אירופה
כוונות עתידיות Moodle מכוון לשיפור עתידי של ממשק המשתמש ולפיתוח של Learning Analytics חכם, ה"לומדים" מפעילויות הסטודנטים ומגישים על סמך תובנות עתידיות. מתכוונן אל עבר הלמידה הקונסטרוקטיביסטית ומקדם כלים ללמידה שיתופית פעילה

מחשבה אחת על “Moodle Vs Edx טבלת השוואה

אשמח לתגובה!

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s