"מה שהיה הוא שיהיה.."

צריך לעצור ולחשוב!!!

מערכת החינוך הישראלית כמו מערכות החינוך בכל העולם עדיין הלומה ממכת הקורונה שברגע אחד שינה את כללי המשחק.

אתמול נחשפתי ברשתות החברתיות להמלצות של המשרד ליום למידה סדור (מרחוק) לתקופה של אחרי החגים וזה עורר סערה של ממש ובצדק. המרת מערכת השעות הפיזית (שגם ככה יש לה הרבה מה לשפר) למערכת סינכרונית, לא נותנת מענה – בוודאי לא בגיל הרך ובבית הספר היסודי מכל כך הרבה סיבות שלא אתחיל בכלל לפרט אותם כאן.

צרת רבים נחמת שוטים אבל אנחנו לא לבד. מערכות החינוך בכל העולם מחפשים משמעות בימים האלה ומנסים לבחון את הדרכים הנכונים להמשיך להתקיים.

ממליצה לקרוא 2 מאמרונים של Eli Hurvitz – אלי הורביץ שנותנים לנו הצצה למה שקורה בעולם.

1. איך מתמודדות מדינות הדגל באתגרי הלמידה מרחוק? מסתבר שהן מתמודדות עם קשיים דומים לשלנו. סקירה מרתקת.
https://www.edunow.org.il/edunow-media-story-257762

2. אנדראס שלייכר, ראש מחקר פיז"ה ב-OECD אסף וניתח ממצאים שמגיעים כעת ממדינות העולם.
https://www.facebook.com/ehurvitz/posts/10157543449243640
אם אסכם במשפט אחד את הממצאים של שלייכר זה – "מה שהיה הוא שיהיה" – כמו בשגרה ככה בחירום. וזה מחזיר אותי לנושא שהתחלתי איתו את הפוסט. גם במדינת ישראל – מה שהיה בשגרה הוא שכעת מנסים לעקוף בחירום.
עידן הקורונה זה ההזדמנות. החיים הקודמים נעצרו בבת אחד ויש לנו אפשרות לנשום, להקשיב ולבנות משהו חדש ובריא יותר. אמן שנשכיל 🙏

<span dir=rtl>2תגובות ל‘"מה שהיה הוא שיהיה.."’</span>

  1. שינוי כרוך בחשיבה, התנסות, הסקת מסקנות, שינוי. סובלנות לפעולות לא מוצלחות וחס וחלילה קבלת טעויות כחלק מן התהליך. שינוי כזה לוקח זמן, הרבה זמן. כל אלו ממש בניגוד לכל הצורה שבה זה מתנהל. צורך/רצון/הכרח לתת מענה מייד עם הצלחה של קרוב ל-100%. צריך מנהיגים עם חזון והרבה אומץ להוביל את זה. ההתקפות יבואו מכל צד, גם כשהתהליך יהיה ראוי, כי הרי ברור שיקח לו זמן כדי להגיע לתוצאה טובה. התפרסם מחקר של אוניברסיטת חיפה כמדומני על עמדות מורים על יעילות ההוראה מרחוק. הכותרת "נכשל". הנתונים 46% חשבו שזה יעיל. נפלא! לדעתי. עברו אך 3 שבועות וכבר קרוב למחצית סברו שזה יעיל. מעבר לזה, אני מסופק מה היו אחוזי היעילות כאשר היו שואלים את אותם מורים על ההוראה הרגילה בבית ספר. ממש אין לי שמץ של מושג איך לוקחים את זה מכאן. עם משרד החינוך באמוק של שליטה, ארגוני מורים תוקפניים וחזון ואומץ…

    אהבתי

אשמח לתגובה!

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.